zespół koncepcyjny przy stole

Promocja szkoleń lub konferencji ‒ wykorzystaj Content Marketing!

W ostatnich latach content marketing cieszy się coraz większym zainteresowaniem firm. Mówią o nim wszyscy i coraz częściej staje się on elementem strategii promocyjnej przedsiębiorstw. Jednak praktyka często pokazuje, że mimo znajomości terminu sama świadomość tego, o co chodzi w content marketingu, jest dość mała. Czym tak naprawdę jest ten nowy trend i dlaczego cieszy się tak wielkim zainteresowaniem?

Content marketing ‒ czy faktycznie ma sens?

Content marketing, zwany też marketingiem treści, to strategia promocyjna polegająca na docieraniu do potencjalnych klientów poprzez specjalnie przygotowane i wartościowe treści. Jest ona alternatywą dla tradycyjnych reklam i form promocji mocno nastawionych na sprzedaż i promowanie produktu. Zainteresowanie content marketingiem jest poniekąd wynikiem przesycenia wszelkich kanałów komunikacyjnych tradycyjnym marketingiem. Ilość nachalnych reklam stała się po prostu na tyle duża, że ludzie przestali zwracać na nią uwagę, przełączając kanał w TV czy scrollując daną stronę internetową. Doskonałe możliwości do rozwoju tej formy promocji stworzył zresztą bez wątpienia Internet, który pozwala na tanie umieszczanie i dystrybucję przygotowanych materiałów wśród osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.

Zasada działania content marketingu jest bardzo prosta. Opiera się ona na założeniu, że ludzie, poszukując informacji, produktów, usług czy rozrywki, chętnie sięgną po treść odpowiadającą ich potrzebom. Zadaniem podmiotu jest więc stworzenie dobrego i angażującego przekazu, który dotrze do tych osób i je zainteresuje. Efektem tego zainteresowania jest z kolei wracanie na daną stronę, korzystanie z nowych informacji i budowanie wzajemnego zaufania, świadomości marki czy też wizerunku eksperta. Te wszystkie przymioty mają z kolei bezpośrednie przełożenie na sprzedaż towarów czy usług – oczywistym bowiem jest, że podejmując decyzję o zakupie bardzo często opieramy się właśnie na znajomości i opinii o marce, jej wiarygodności czy pozytywnych skojarzeniach.

O skuteczności tego typu rozwiązań świadczy fakt, że content marketing z roku na rok zyskuje na popularności i jest coraz szerzej stosowany przez wiele firm. Ale czy sprawdzi się w promocji konferencji i szkoleń?

Co musisz wiedzieć o promocji eventów?

Content marketing jako element strategii promocyjnej eventów

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna – oczywiście, że tak. Warto w tym miejscu jednak zwrócić uwagę, że content marketing najlepsze efekty przyniesie jako element całej strategii marketingowej danego eventu, a nie tylko samodzielny byt oderwany od innych działań.

Jaką rolę najlepiej powierzyć marketingowi treści? Najbardziej oczywistym rozwiązaniem będzie tu przekonanie odbiorców, że organizowane wydarzenie jest tworzone przez specjalistów i dla specjalistów z danej branży. Kreowanie się na eksperta zdecydowanie bowiem poprawi postrzeganie naszego eventu jako wydarzenia wartościowego i godnego uwagi. Olbrzymią rolę content marketing może odegrać w przypadku promocji cyklicznych wydarzeń, gdyż umiejętne dozowanie treści w Internecie będzie jednocześnie podtrzymywało zainteresowanie naszym wydarzeniem, jak i budowało markę oraz lojalność potencjalnych uczestników.

Warto tu też wspomnieć, że marketing oparty na wartościowej treści może okazać się pomocny także w samym procesie organizacji eventu. Istniejąc w sieci łatwiej nam bowiem będzie przekonać do współpracy inne podmioty czy sponsorów.

Promujesz konferencje i szkolenia? Dowiedz się więcej!

Trochę praktyki ‒ jak skorzystać z content marketingu w promocji szkoleń i konferencji

Jak już wspomniano, rozwojowi idei content marketingu sprzyja dynamiczny rozwój Internetu. W ramach niego skorzystać można z co najmniej kilku kanałów komunikacyjnych o różnej specyfice i możliwościach. Podstawą dla marketingu treści są różnego rodzaju blogi i vlogi prowadzone zarówno jako samodzielne byty, jak i podpięte pod stronę internetową wydarzenia. Rozwiązanie to doskonale nadaje się do publikacji zasadniczych specjalistycznych artykułów, filmów czy innych materiałów, a co więcej – nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych. Rolę pomocniczą dla bloga pełnić mogą treści sponsorowane umieszczane na innych portalach specjalistycznych, które dodatkowo uwiarygodnią naszą rolę specjalisty i osoby/podmiotu wartego uwagi. Ponadto nasze treści możemy oczywiście kolportować też innymi kanałami – poprzez maile, social media czy fora internetowe – wszystko zależeć będzie tu od naszej kreatywności.

Social media w promocji eventów? Spróbuj Pinteresta!

Jednak samo wrzucenie do Internetu ciekawych i wartościowych treści na ogół nie wystarczy. Dlatego prowadząc kampanie content marketingową należy też pamiętać o odpowiedniej promocji naszych działań. W tym przypadku najważniejszą rolę odgrywać będą media społecznościowe, newslettery czy fora internetowe, które dają możliwość prezentacji swoich treści potencjalnym zainteresowanym. Dodatkowo dzięki możliwości wywołania dyskusji sami będziemy generować szum wobec danego wydarzenia czy zagadnienia – a to gwarantuje zainteresowanie!

Content marketing daje więc olbrzymie możliwości dla każdego organizatora konferencji. Pozwala on na stosunkowo tanie i skuteczne promowanie przygotowanej konferencji czy szkolenia, a także budowę długotrwałych relacji i pozytywnej marki.

Organizujesz konferencje, szkolenia czy inne eventy? Tę stronę musisz znać!