Pinterest - jak wypromować event za jego pomocą?
Myśląc „media społecznościowe” większość osób mówi aktualnie o Facebooku albo Twitterze. Te dwa najpopularniejsze kanały do kontaktowania się miedzy ludźmi nie są jednak jedynymi, z których warto skorzystać w promocji eventów. Ciekawym rozwiązaniem jest np. Pinterest. Czym się charakteryzuje i jak go używać?
Pinterest – co to jest?
Historia Pineresta zaczęła się na świecie w 2010 roku, a od 2013 istnieje polskojęzyczna wersja tego serwisu. W zasadzie jego format jest jakby odwzorowaniem tablicy korkowej na której „przypina” się różnego rodzaju materiały wizualne – zdjęcia, grafiki czy filmy. Posiada on oczywiście także typowe dla mediów społecznościowych funkcje jak polubienia, udostępnienia tego, co wrzucili inni, czy możliwość obserwowania co dzieje się na profilach interesujących nas osób. Najbardziej charakterystyczne dla Pineresta jest jednak nastawienie na materiały wizualne jako formę zdobywania kontaktu. Sprawia to, że jest to wręcz idealne medium do promocji – bo w końcu nic lepiej nie reklamuje, jak dobra grafika czy zdjęcie! Ale jak się za to zabrać?
Podstawa to dobre konto!
Zdecydowanie najważniejszym elementem dobrej promocji na Pintereście jest dobre i wiarygodne konto. W zależności od sytuacji, może być to profil samego wydarzenia, bądź firmy zajmującej się organizacją. Szczególnie ważne jest przy tym, by pamiętać o dodaniu odpowiednich słów kluczowych, które pozwolą znaleźć nas przez potencjalnych zainteresowanych. Dodatkowo jeśli możemy założyć profil biznesowy, to warto z tej opcji skorzystać i poddać się odpowiedniej „weryfikacji”. Dzięki temu osoby trafiające na naszą stronę będą mieli pewność, że trafiły we właściwe miejsce!
Ale równie ważna jest jego zawartość!
Przekonujące konto to jedno, jednak atrakcyjny profil wymaga dużo więcej „zachodu”. Pierwszym i bardzo ważnym zagadnieniem o którym należy w tym miejscu wspomnieć, to możliwość pracy na niewidocznym profilu, co pozwala na przygotowanie większej ilości materiału i poddanie go ocenie współpracowników. Takie rozwiązanie pozytywnie wpływa też na kontakt z odwiedzającymi nas użytkownikami, którzy trafiają już na rozbudowany i spójny content od początku naszej działalności promocyjnej.
Drugim zagadnieniem jest oczywiście odpowiedni przekaz zamieszczonych przez nas materiałów. Warto przy tym pamiętać, że korzystanie jedynie z grafiki i video daje zarówno wiele możliwości, jak i pewne ograniczenia. Nasza promocja musi więc być przemyślana i dostosowana do charakteru Pinteresta, a nie „przekalkowana” z rozwiązań użytych na innych mediach społecznościowych.
Pamiętaj o kontakcie z innymi użytkownikami!
Przygotowanie dobrego profilu, z interesującymi materiałami to jednak dopiero początek działań promocyjnych. Drugim etapem udanej kampanii z Pinterestem to zapewnienie odpowiedniego i stałego kontaktu z gośćmi naszego profilu.
Oczywiście najważniejszy w tej kwestii jest stały i regularny dopływ nowych treści. Wbrew pozorom nie musi to być mnóstwo materiałów, które od razu zaleją osoby śledzące nasz profil. Dużo lepszym rozwiązaniem jest rzadsze, aczkolwiek koniecznie regularne zamieszczanie nowych grafik, zdjęć czy filmów. Pozwoli to na utrzymanie ciągłego kontaktu, jednak nie „zmęczy” potencjalnych odbiorców. Mniej contentu to także więcej czasu na przygotowanie naprawdę dobrych i spójnych materiałów – co jest niezwykle ważne, z punktu widzenia działań promocyjnych.
Drugą żelazną zasadą użytkowania Pinteresta – i każdego innego serwisu społecznościowego – jest jak największy kontakt z innymi użytkownikami. Co ważne, medium to pozwala na łatwe komunikowanie się z naszą grupą odbiorców, wobec czego warto ich wykorzystać do „współtworzenia” naszego serwisu – zwłaszcza w przypadku, gdy grupa ta nie jest jeszcze zbyt liczna. Pozwoli to na lepsze dopasowanie przekazu do gustów odbiorców, a także wytworzy wrażenie wspólnej własności – co z kolei gwarantuje większe zaangażowanie grupy.
Promuj swoją promocję!
Na koniec warto też dodać, że dobre konto promocyjne na Pintereście także potrzebuje promocji! Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w pierwszym okresie działania naszego profilu, gdy liczba śledzących nas osób jest niewielka. Dlatego też warto reklamować nasze materiały na innych serwisach społecznościowych, czy z wykorzystaniem różnych grup użytkowników na Pintereście. Jeśli będziemy mieli dobry content, to z pewnością bez problemu przyciągniemy zainteresowanie – w końcu nie bez przyczyny współczesny świat nazywamy cywilizacją obrazkową!