Szkolenia to doskonały sposób na poprawę kwalifikacji pracowników, wlanie w nich nowych sił czy też pobudzenie kreatywności. Osiągnięcie takich efektów jest jednak możliwe tylko w jednej sytuacji – gdy sam kurs będzie przeprowadzony w odpowiedni sposób. Kluczem do sukcesu jest tu oczywiście postać samego szkoleniowca – po czym poznać tego naprawdę dobrego?

Nie da się ukryć, że obecnie w Polsce i na świecie szkolenia stały się codziennością. Coraz więcej firm czy instytucji zdaje sobie sprawę, że wydarzenia tego typu potrafią bardzo pozytywnie wpłynąć na wiele aspektów działalności. Jednak jak zorganizować naprawdę dobre szkolenie? W tym tekście krok po kroku podpowiadamy, jak to zrobić.

Jakim cudem w gąszczu ofert szkoleń, coachingów i doradców wyróżnić się i sprawić, by klienci kierowali się właśnie do nas ze swoją uwagą i pieniędzmi? Narosło wokół tego kilka mitów, które doprowadziły do wielu patologii sprawiających, że zaufanie do tego typu zawodu zaczyna zmierzać w kierunku poziomu zaufania do bankierów. Poświęciłem sporo czasu na analizę tejże sytuacji i mam dwie kluczowe obserwacje.

Szkolenia przez lata kojarzyły się z długimi, monotonnymi spotkaniami, które należy po prostu odsiedzieć i zapomnieć. Czy słusznie? Takie wydarzenia powinny przecież dostarczać informacji, uczyć konkretnych umiejętności oraz angażować uczestników. Niestety, często zdarza się tak, że rzeczywistość nie przystaje do oczekiwań – podobnie jest ze szkoleniami, którym nierzadko brak ciekawych rozwiązań. Jak urozmaicić szkolenie, by spotkało się ono z zainteresowaniem i aprobatą uczestników?

Jak pozbyć się tremy, a nawet jak polubić wystąpienia przed szerszym gronem – zobacz co zrobić, by zachwycić publiczność swoim przemówieniem!

Przeprowadzenie skutecznego szkolenia nie jest łatwe. Kluczowy w tej kwestii jest wybór odpowiednich metod nauczania, które wywołają zainteresowanie i zagwarantują maksymalną skuteczność. W tym tekście omówimy cztery najważniejsze metody, które zapewnią Ci sukces!

Z roku na rok w Polsce oferowanych jest coraz więcej szkoleń i kursów. Jak zwykle w takim przypadku pojawia się pytanie o sens korzystania z tego typu usług. Wielu pracodawcom i pracownikom wydaje się, że tego typu działania są niepotrzebne. Czy słusznie? Poznaj cztery powody, które dowodzą konieczności uczestnictwa w szkoleniach.

Środek szkolenia. Kończy się przerwa kawowa, uczestnicy wracają na miejsca. Trenerka woła: „Mili Państwo, jeszcze nie siadamy! Niech teraz każdy zrobi 10 przysiadów, bardzo proszę! I raz... i dwa...”. Zachodzimy w głowę, o co chodzi? Takiego treningu jeszcze nie widzieliśmy!

Odpowiedź na to pytanie wydaje się prosta. Na pewno niezbędne będą odpowiednie kwalifikacje, które można zdobyć np. na wąsko ukierunkowanych studiach podyplomowych. A co z talentem tzw. „krasomówczym” czy umiejętnościami panowania nad dużą grupą ludzi? Czy można to wyćwiczyć? Okazuje się, że nie zawsze.