REGULAMIN
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin reguluje zasady dostępu do usług świadczonych przez spółkę TresConnect sp. z o.o., z siedzibą w Poznaniu [61-502] przy ulicy Mariana Langiewicza 2/10, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000603305 Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego o kapitale zakładowym 550 000,00 zł, NIP 7831737853, REGON 363768731, w ramach portalu Salerezerwacje.pl, usług tożsamych ze świadczonymi na portalu Salerezerwacje.pl, ale świadczonych poza nim oraz usług powiązanych z tymi usługami.
- Uzyskiwanie dostępu do portalu Salerezerwacje.pl, korzystanie z usług dostępnych na portalu oraz usług tożsamych ze świadczonymi na portalu Salerezerwacje.pl, ale świadczonych poza nim oraz usług powiązanych z tymi usługami - jest równoznaczne z przyjęciem postanowień niniejszego regulaminu jako wiążących bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
§2
Definicje legalne
- Użyty w niniejszym regulaminie i pisany wielką literą termin posiada znaczenie nadane mu poniżej lub w treści niniejszego regulaminu:
- „Regulamin” – niniejszy regulamin;
- „Portal” – portal internetowy dostępny pod domeną Salerezerwacje.pl;
- „Spółka” lub „TresConnect” - spółka TresConnect sp. z o.o., z siedzibą w Poznaniu [61-502] przy ulicy Mariana Langiewicza 2/10, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000603305 Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego o kapitale zakładowym 550 000,00 zł, NIP 7831737853, REGON 363768731;
- „Usługa” lub „Usługi” – usługi świadczone przez Spółkę w ramach Portalu (w szczególności usługi podnajmu Sal), usługi tożsame ze świadczonymi na portalu Salerezerwacje.pl, ale świadczonych poza nim, oraz usług dodatkowe powiązanych z tymi usługami;
- „Sala” lub „Sale”– pomieszczenie bądź obiekt, którym dysponuje Wynajmujący, zamieszczony, chociażby tymczasowo, na Portalu przez Spółkę na zlecenie Wynajmującego, na którego podnajem przez Spółkę Wynajmujący wyraża zgodę;
- „Wynajmujący” – podmiot korzystający z Usług, będący właścicielem Sali lub mający inne prawo do dysponowania daną Salą;
- „Najemca” – podmiot korzystający z Usług, biorący lub chcący wziąć Salę w najem.
ZASADY WSPÓŁPRACY Z NAJEMCĄ
§1
Przedmiot współpracy z Najemcą
- Przedmiotem współpracy pomiędzy Spółką, a Najemcą jest oddanie w najem przez Spółkę na rzecz Najemcy Sal udostępnionych przez Wynajmujących oraz świadczenie przez Spółkę na rzecz Najemcy towarzyszących usług dodatkowych określonych zgodnie z niniejszym Regulaminem.
§2
Zamówienia
- Zawarcie Umowy najmu Sali z Najemcą odbywa się na podstawie złożonego przez Najemcę zamówienia w zakresie danej Sali (dalej jako „Zamówienie”) oraz potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Spółkę.
- Złożenie Zamówienia może być dokonane przez Najemcę za pomocą:
- Portalu,
- drogą mailową na adresy Spółki umieszczone na Portalu,
- telefonicznie – pod numerem telefonu Spółki wskazanym na Portalu.
- Każde Zamówienie musi zawierać następujące elementy:
- imię i nazwisku lub nazwę Najemcy,
- dane osoby kontaktowej ze strony Najemcy,
- telefon kontaktowy Najemcy,
- oczekiwaną datę najmu Sali,
- oczekiwany czas trwania najmu Sali,
- miejsce najmu Sali,
- dane Najemcy do faktury.
- Złożenie Zamówienia przez Najemcę jest równoważne z przyjęciem do wiadomości i akceptacją Regulaminu, niezależnie od sposobu złożenia Zamówienia.
- Wraz ze złożeniem Zamówienia Najemca może zamówić dostępne usługi dodatkowe.
- W przypadku złożenia Zamówienia Najemca dostaje od Spółki informację o złożeniu Zamówienia oraz informację odnośnie dostępności wybranej Sali we wskazanym terminie.
- W razie dostępności Sali w wybranym przez Najemcę terminie, informacja Spółki, o której mowa w §2 ust. 6 Regulaminu jest równoznaczna z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia.
- W razie braku dostępności Sali w wybranym przez Najemcę terminie, informacja Spółki, o której mowa w §2 ust. 6 Regulaminu jest równoznaczna z odrzuceniem danego Zamówienia.
- W informacji, o której mowa §2 ust. 8 Regulaminu lub w korespondencji towarzyszącej, Spółka może zawrzeć propozycję najmu na innych warunkach (w tym: w innym terminie lub innej Sali) – niezwłoczna odpowiedź Najemcy o akceptacji propozycji Spółki równoznaczna jest z zawarciem Zamówienia ze Spółką, w takim przypadku potwierdzenie przyjęcia Zamówienia przez Spółkę nie jest wymagane. Tylko bezwarunkowa odpowiedź Najemcy, niewprowadzająca zmian do propozycji Spółki rozumiana jest jako akceptacja zamówienia – w razie poczynienia jakichkolwiek zamian w propozycji Spółki przez Najemcę, odpowiedź Najemcy rozumiana jest jako złożenie przez Najemcę nowego Zamówienia zgodnie z §2 ust. 1-8 Regulaminu.
- Po przyjęciu Zamówienia przez Spółkę, Spółka wystawia na Najemcę, w imieniu Wynajmującego, fakturę proformę jako podstawę do uiszczenia opłaty za Usługi, w tym za najem Sali i wykonanie usług dodatkowych. Faktura proforma płatna jest w terminie w niej wskazanym.
§3
Usługi dodatkowe
- O ile specyfika Sali na to pozwala, Najemca ma prawo korzystać z usług dodatkowych związanych z najmem Sali np. cateringu, usług tłumacza, systemów do głosowania, usług hostess, najmu dodatkowego wyposażenia Sali.
- Usługi dodatkowo mogą być zapewniane przez Spółkę bądź przez Wynajmującego, w zależności od wybranej przez Najemcę Sali i dostępności usług dodatkowych w danej lokalizacji.
- Korzystanie przez Najemcę podczas wynajmowania Sali z usług dodatkowych realizowanych własnym sumptem lub zlecanych podmiotowi trzeciemu (np. cateringu lub serwisu kawowego) możliwe jest dopiero po otrzymaniu zgody od Spółki. Pozwolenie takie wymaga formy pisemnej lub emailowej wraz z określeniem warunków finansowych i organizacyjnych korzystania z danej usługi dodatkowej.
- W przypadku skorzystania przez Najemcę z własnych usług dodatkowych, w szczególności z własnego cateringu lub serwisu kawowego, bez uzyskania wcześniejszej zgody Spółki - Spółka ma prawo do naliczenia Najemcy kary umownej, w wysokości podwójnej pełnej opłaty za najem Sali za każdy dzień, w którym naruszenie nastąpiło.
- W przypadku chęci skorzystania przez Najemcę z usług dodatkowych oferowanych przez podmiot trzeci, prócz zgody, o której mowa w §3 ust. 3 Regulaminu, Najemca zobowiązany jest do przekazania Spółce (z uwagi na konieczność koordynacji prac w obiekcie, zapewnienia bezpieczeństwa oraz przestrzegania przepisów BHP), danych kontaktowych podmiotu świadczącego takie usługi dodatkowe.
§4
Zakończenie współpracy z Najemcą
- Odstąpienie od umowy najmu Sali zawartej na skutek zaakceptowania Zamówienia, zgodnie z §2 ust. 1 Regulaminu, lub rezygnacja z zamówionych usług dodatkowych możliwa jest, bez podania przyczyny, przez Spółkę lub Najemcę nie później niż 4 dni robocze przed terminem rozpoczęcia najmu. Odstąpienie od najmu lub rezygnacja z usług dodatkowych musi zostać zgłoszone przez Najemcę drogą mailową na adres e-mail: kontakt@salerezerwacje.pl wraz z podaniem numeru zamówienia lub na adres email bezpośredniego opiekuna rezerwacji.
- W przypadku odstąpienia przez Najemcę od umowy najmu Sali lub usług dodatkowych zgodnie z §4 ust. 1 Spółka nie nalicza żadnych opłat za Usługę z której rezygnacja nastąpiła.
- W przypadku dokonania rezerwacji Sali, której termin najmu przypada na mniej niż 4 dni robocze po terminie akceptacji Zamówienia – odstąpienie od umowy przez Najemcę lub Spółkę na podstawie §4 ust. 1 Regulaminu nie jest możliwe.
- Spółka ma prawo zażądać od Najemcy nieodwołalnego potwierdzenia Zamówienia w terminie wcześniejszym niż 4 dni przed realizacją Usługi. W takim wypadku §4 ust. 1-3 Regulaminu nie stosuje się.
- Spółce przysługuje prawo do wypowiedzenia danej umowy najmu, zawartej z Najemcą na skutek zaakceptowania Zamówienia, bez wcześniejszego uprzedzenia i ze skutkiem natychmiastowym, w razie naruszenia przez Najemcę, osoby którym Najemca zezwolił na korzystanie z Sali lub osoby którymi Najemca się posługuje:
- zasad niniejszego Regulaminu lub,
- zasad korzystania z danej Sali ogłoszonych przez Spółkę bądź Wynajmującego, lub
- zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego, lub
- innych przepisów lub regulacji powszechnie obowiązujących, które wpływają na bezpieczeństwo osób lub mienia, lub
- choćby jednego z zakazów określonych w §6 ust. 3 lub §6 ust. 6 lub §7 ust. 1 Regulaminu.
§5
Opłaty za Najem
- Opłata za wykonane usługi (w szczególności za podnajem danej sali i zamówione przez Najemcę usługi dodatkowe) następuje na podstawie faktury proforma przed terminem realizacji usługi. Po spełnieniu określonych warunków oraz po uprzednim podpisaniu umowy z Najemcą Spółka dopuszcza opłacenie usługi po jej wykonaniu na podstawie faktury.
- Opłata za Usługi i usługi dodatkowe zamówione przez Najemcę naliczana jest zgodnie z zawartym Zamówieniem, niezależnie od faktycznego czasu wykorzystania Sal oraz niezależnie od faktycznego wykorzystania usług dodatkowych zamówionych przez Najemcę, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej.
- Z zastrzeżeniem §6 ust. 1 i 2 Regulaminu, w przypadku wykorzystania przez Najemcę Sali dłużej niż wynika to z Zamówienia Spółka uprawniona jest do naliczania dodatkowej opłaty za każdą dodatkową rozpoczętą godzinę najmu zgodnie z cenami za najem danej Sali wskazanymi na potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia przez Spółkę. Zdanie poprzedzające stosuje się odpowiednio do zwiększenia ilości lub długości świadczenia usług dodatkowych.
- W przypadku wykorzystania przez Najemcę usług dodatkowych wcześniej niezamówionych, Spółka uprawniona jest do naliczania Najemcy dodatkowej opłaty zgodnie z uprzednio przedstawioną ofertą na te Usługi.
- Za moment otrzymania zapłaty przez Spółkę uważa się moment zaksięgowania środków na koncie bankowym wskazanym na fakturze lub fakturze proforma.
- Najemca przy złożeniu Zamówienia ma prawo wyrazić zgodę na wystawianie przez Spółkę i otrzymywanie faktury w formie elektronicznej zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 29 lipca 2011 r (Dz.U. Nr 177, poz. 1054) na wskazany w Zamówieniu adres mailowy.
- W przypadku przekroczenia przez Najemcę terminu płatności którejkolwiek z faktur, Spółce przysługuje prawo naliczenia Najemcy odsetek ustawowych za opóźnienie.
§6
Zasady Najmu
- Sala otwierana jest na 15 min przed rozpoczęciem okresu najmu określonego w Zamówieniu.
- Zwrot najętej przez Najemcę Sali powinien nastąpić w ciągu 15 minut od zakończenia okresu najmu Sali określonego w Zamówieniu – pod rygorem określonym w §5 ust. 3 Regulaminu.
- Najemca nie ma prawa podnajmowania lub użyczania Sali osobom lub podmiotom trzecim bez pisemnej zgody Spółki.
- Spółka zastrzega sobie prawo odmowy najmu Sali, jeżeli charakter organizowanego wydarzenia jest sprzeczny z przepisami prawa lub w sposób negatywny może wpłynąć na wizerunek Spółki, Wynajmującego lub podmiotów z nimi współpracujących.
- Spółka zastrzega sobie prawo odmowy najmu Sal firmom, instytucjom, organizacjom lub osobom fizycznym, które nie przestrzegały postanowień Regulaminu we wcześniejszych terminach.
- Wszelkie prace podejmowane na terenie wynajmowanych Sali, w szczególności montaż, demontaż standów, punktów informacyjno-promocyjnych, dodatkowego oświetlenia i nagłośnienia, elementów wystroju lub wyposażenia itp., mogą być prowadzone wyłącznie po uzgodnieniu ze Spółką lub Wynajmującym.
- Na terenie Sal obowiązuje całkowity zakaz palenia.
- Standy reklamowe Spółki są integralnym elementem wyposażenia Sal i Najemca nie może zmieniać miejsca ich ekspozycji bez zgody Spółki.
- Klucze do Sal wydawane są osobom upoważnionym przez Najemcę i podanym w trakcie składania Zamówienia. Klucze muszą zostać zwrócone niezwłocznie po zakończeniu Najmu.
§7
Obowiązki Najemcy
- Najemca jest zobowiązany w szczególności do:
- korzystania z Sali zgodnie z jej przeznaczeniem,
- utrzymywania porządku i czystości w najmowanych Salach, jak również na terenie całego obiektu oraz wokół niego,
- przestrzegania przepisów sanitarnych, bhp i przeciwpożarowych,
- usunięcia wszystkich wniesionych do Sali materiałów szkoleniowych, promocyjno-informacyjnych i im podobnych po zakończeniu najmu,
- zapewnienia sprzątnięcia przez Sali po zakończeniu najmu,
- zapewnienia dozoru odzieży wierzchniej pozostawionej przez osoby korzystające z Sali podczas trwania okresu najmu,
- pozostawienia Sali po zakończeniu najmu w takim stanie, w jakim została mu przekazana,
- dbania o elementy wyposażenia Sali,
- niedokonywania zmian aranżacji Sali bez wcześniejszej zgody Spółki bądź Wynajmującego,
- niepodnajmowania, użyczania lub udostępniania Sali podmiotom trzecim bez pisemnej zgody Spółki,
- nieorganizowania wydarzeń, których charakter jest sprzeczny z przepisami prawa.
- w przypadku organizacji cateringu we własnym zakresie – całkowite uprzątnięcie Sali i wyniesienie śmieci.
§8
Odpowiedzialność
- Najemca ponosi odpowiedzialność wobec Spółki i/lub Wynajmującego za wszelkie szkody osobowe i rzeczowe powstałe w trakcie trwania okresu najmu bądź w związku z najmem, w szczególności odnosi się to do utraty, ubytku, kradzieży, uszkodzenia lub zniszczenia sprzętu, odzieży wierzchniej lub innych przedmiotów znajdujących się w Sali lub w obiekcie, na którego terenie Sala się znajduje.
- W przypadku stwierdzenia zdarzenia opisanego w §8 ust. 1 Regulaminu Wynajmujący i/lub Spółka mają prawo obciążyć Najemcę kosztami wynikłymi z niewłaściwego działania Najemcy.
- Najemca odpowiada za szkody związane z działalnością podmiotów świadczących usługi dodatkowe wskazanych przez Najemcę jak za własne działania.
- Najemca ma prawo do ubezpieczenia osób i mienia podczas najmu na własny koszt i ryzyko – ani Spółka, ani Wynajmujący nie zapewniają ubezpieczenia w tym zakresie.
- Spółka odpowiada wobec Najemcy niebędącego konsumentem jedynie za spowodowane przez siebie szkody bezpośrednie i to do maksymalnej wysokości równej wartości zapłaconych przez Najemcę danemu Wynajmującemu kwot z tytułu najmu w danym roku kalendarzowym.
- Wprost wyłącza się odpowiedzialność Spółki wobec Najemcy niebędącego konsumentem za utracone korzyści, szkody dalsze i szkody wynikowe.
- Najemca odpowiada wobec Spółki na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego.
- W razie skierowania przeciw Spółce przez Wynajmującego roszczeń wynikających z tytułu najmu Sal Najemca niebędący konsumentem zobowiązuje się do zwolnienia Spółki ze wszystkich roszczeń w tym względzie oraz zwrócenia Spółce wszelkich kosztów poniesionych przez Spółkę w związku z tymi roszczeniami jak również, o ile będzie to możliwe, wstąpić w miejsce Spółki do toczącego się przeciw Spółce procesu.
- Spółka, jako pośrednik, nie odpowiada za przygotowanie budynku oraz sali pod kątem BHP oraz dostosowania obiektów pod kątem epidemiologicznym w tym m.in. przygotowania płynów dezynfekujących, maseczek, rękawiczek itp.
- Spółka, jako pośrednik, nie odpowiada za dezynfekcje obiektów po zakończeniu wynajmu.
§9
Reklamacje
- Najemcy przysługuje prawo złożenia reklamacji dotyczącej niewykonania bądź nienależytego wykonania Usług.
- Reklamacje mogą być rozpatrywane przez Spółkę po wcześniejszym skontaktowaniu się z Wynajmującym lub Najemcą.
- Reklamacje mogą być zgłaszane do pracowników Biura Obsługi Klienta Spółki w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Reklamacja powinna zawierać:
- nazwę firmy składającej reklamację lub imię i nazwisko osoby składającej reklamację,
- adres email lub numer telefonu osoby kontaktowej w sprawie reklamacji,
- datę realizacji Usługi, której dotyczy reklamacja,
- opis reklamacji wraz z podaniem powodu reklamacji oraz treści żądania.
- Spółka udzieli pisemnej odpowiedzi na reklamację w ciągu siedmiu (7) dni roboczych od jej wpływu.
- W przypadku odmowy uznania reklamacji, Spółka poda uzasadnienie odmowy uwzględnienia reklamacji.
§10
Siła wyższa
- Za siłę wyższą uważane będą wszelkie zdarzenia nie dające się przewidzieć w chwili zawierania Zamówienia, na które żadna ze stron nie ma wpływu, w szczególności wojna, zamieszki, powódź, pożar, huragan, nawałnica, trzęsienie ziemi i inne klęski żywiołowe, udokumentowane przerwy w dostawach prądu – o ile uniemożliwiają danej stronie wykonanie zobowiązań ze Zamówienia.
- Strona nie mogąca należycie wykonać swoich zobowiązań na skutek działania siły wyższej niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od zaistnienia tych okoliczności, zobowiązana jest powiadomić o tym drugą stronę. Niewywiązanie się z obowiązku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, powoduje utratę prawa do powoływania się na siłę wyższą.
- W przypadku powołania się na siłę wyższą przez jedną ze stron drugiej stronie przysługuje prawo odstąpienia od danego Zamówienia.
§11
Poufność
- Strony Zamówienia zobowiązują się nie ujawniać bez pisemnej zgody drugiej strony treści Zamówienia oraz jakichkolwiek informacji handlowych, technicznych, organizacyjnych, operacyjnych w związku z nim ujawnionych (dalej jako: „Informacje Poufne”) osobom trzecim. Strony Zamówienia zobowiązują się do podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności wyżej wymienionych informacji.
- Obowiązek utrzymania w tajemnicy Informacji Poufnych ulega wyłączeniu, jeżeli:
- obowiązujące przepisy prawa nakazują ujawnienie Informacji Poufnych, lecz wyłącznie w zakresie określonym tymi przepisami; lub
- Informacje Poufne są lub staną się jawne lub publicznie dostępne w sposób inny niż poprzez działanie lub zaniechanie jednej ze Stron, jej przedstawicieli, pracowników lub osób za które odpowiada.
- Obowiązek utrzymania w tajemnicy Informacji Poufnych jest nieograniczony w czasie.
§12
Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od momentu ogłoszenia i obowiązuje przez czas nieokreślony.
- Spółka ma prawo do zmiany treści Regulaminu w każdym momencie.
- Bez uszczerbku dla skutków prawnych indywidualnie uzgodnionych postanowień umowy z Najemcą, niniejszy Regulamin stanowi jedyny wzorzec umowny znajdujący zastosowanie do zawieranych z Najemcami umów.
- Zawierając umowę ze Spółką Najemca zobowiązuje się nie stosować żadnych wzorców umownych innych niż treść niniejszego Regulaminu na co wyrażają niniejszym zgodę, a postanowienia wszelkich takich wzorców stosowanych przez Najemcę nie będą wiążące dla Spółki.
- Jeżeli Najemca doręczy Spółce inny wzorzec umowny przy jej zawieraniu lub w inny sposób zastosuje wzorzec umowny do relacji prawnej opisanej w Regulaminie – wzorzec Najemcy lub Wynajmującego uważa się za nieobowiązujący, a gdyby było to prawnie niemożliwe za drugorzędnie obowiązujący w stosunku do Regulaminu.
- Regulamin i umowy zawarte na jego podstawie podlegają prawu polskiemu.
- Wszelkie zmiany oraz uzupełnienia treści Regulaminu, wymagają dla swej skuteczności formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Wszelkie spory wynikłe na tle Regulaminu i realizacji umów zawartych na jego podstawie poddają pod rozstrzygnięcie sądu właściwego miejscowo i rzeczowo dla siedziby Spółki – zapis niniejszy nie znajduje zastosowania do podmiotów będących konsumentami w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- W przypadku nieważności jakichkolwiek postanowień Regulaminu (niezależnie, czy wynikającej z nieważności postanowień niniejszego Regulaminu lub indywidualnie uzgodnionych), ich miejsce zajmują właściwe przepisy prawa, a pozostałe postanowienia zachowują ważność.
- Przeniesienie jakichkolwiek praw Najemcy wymaga pisemnej zgody Spółki wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności. W szczególności przelew wierzytelności Najemcy (w tym na podstawie umowy factoringu) wymaga pisemnej zgody Spółki pod rygorem nieważności.
§13
Korespondencja
- Wszelkie oświadczenia woli i wiedzy składane Spółce w związku z wykonywaniem Regulaminu lub umów zawartych na jego podstawie należy składać na następujące dane:
TresConnect Sp. z o.o.,
ul. Mariana Langiewicza 2/10, 61-502 Poznań,
NIP 7831737853, KRS 000603305
Sąd Rejonowy w Poznaniu - Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy