Jedno szkolenie i dziesiątki spraw do załatwienia. Sprawdź, o czym musisz pamiętać!
Organizacja szkolenia to pozornie prosta rzecz. Wystarczy znaleźć miejsce, zarezerwować salę, sprawdzić, czy jest rzutnik, flipchart, załatwić catering, ustalić menu... A to dopiero początek. Gdy mamy do załatwienia dziesiątki drobnych spraw, zaczyna się jeden, wielki problem – jak to wszystko ogarnąć?
Pani Agnieszka opowiada:
Zarezerwowałam salę w 3-gwiazdkowym hotelu. Menedżer zapewniał, że mają doświadczenie w organizacji szkoleń i wiedzą, „z czym to się je”. Myślałam, że wszystko mamy ustalone – ustawienie krzeseł, rzutnik, przerwę kawową. Jednak gdy dotarłam na miejsce, oniemiałam – krzesła ustawiono w rzędach, brakowało stołu, na siedzeniach porozkładano zeszyty i bloki, które wcześniej dostarczyłam (tłumaczyłam właścicielowi, że planuję zadania związane z notowaniem i malowaniem. Najwyraźniej uznał, że można to robić na kolanie). Rzutnik nie działał, kabel łączący go z komputerem miał uszkodzoną wtyczkę. W oknach brakowało rolet, a przez cienkie zasłony przebijało słońce, więc gdy wreszcie uruchomiłam rzutnik, prezentacja była ledwo widoczna. Czarę goryczy przelała organizacja cateringu. Przywieźli obiad na pół godziny przed umówionym czasem, przerwali mi wypowiedź, nie byłam w stanie skończyć modułu. Grupa zadeklarowała, że poczeka, bo omawialiśmy ważne zagadnienia związane z procesami w ich firmie. Niestety zapach obiadu odebrał mi ich uwagę bezpowrotnie. W końcu ktoś zauważył, że jedzenie stygnie i może jednak zrobimy przerwę... Gdy przekazywałam menedżerowi moje uwagi stwierdził, że to wszystko moja wina – bo sama wiem najlepiej, czego potrzebuję i powinnam była wszystkiego dopilnować, sprawdzić, a najlepiej przesłać listę wymagań na maila, bo przez telefon „dużo się mówi i nigdy nic z tego nie wynika”.
Sytuacja Pani Agnieszki nie jest wyjątkiem. Nowi klienci opowiadają nam o swoich doświadczeniach ze szkoleń, na których wszystko załatwiali samodzielnie. Do listy zastrzeżeń dorzucają słabą jakości dostępnego sprzętu i niskie standardy wynajmowanych pomieszczeń. Skarżą się również na niejasną politykę cenową i zmiany kosztów po złożeniu rezerwacji. Niestety, do dopilnowania jest wiele rzeczy, na które trzeba poświęcić czas.
Jeżeli go nie masz pamiętaj, że możemy Cię wyręczyć. Sale rezerwacje to nie tylko katalog sal – nasi konsultanci zajmują się kompleksową organizacją szkoleń. Sprawdzą za Ciebie, czy wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Nasi partnerzy są sprawdzeni, znamy się i darzymy zaufaniem, dzięki czemu unikamy przykrych niespodzianek.
Oszczędź czas, zajmij się przygotowaniem merytorycznym, poświęć czas rodzinie lub odpocznij – resztę zrobimy za Ciebie.