czarna klawiatura z czerwonym klawiszem follow

Promocja eventu na Twitterze? Sprawdź, jak to zrobić!

Każdy, kto organizuje wydarzenie takie jak szkolenie, konferencja czy spotkanie branżowe, chce, by cieszyło się ono dużym zainteresowaniem. To całkowicie normalne. Aby jednak móc odnieść sukces, musimy zadbać o odpowiednią promocję naszego eventu. W jaki sposób to zrobić? Najlepiej wykorzystując internet oraz rosnącą popularność mediów społecznościowych. Marketing w social media naprawdę działa – trzeba jedynie odpowiednio go prowadzić. Podpowiemy Ci, jak możesz to zrobić.

Jaki portal społecznościowy warto wykorzystać?

W internecie działa obecnie wiele portali społecznościowych. Facebook, Twitter, SnapchatLinkedIn czy Instagram to tylko niektóre z nich. Każde z tych miejsc wyróżnia się zupełnie innym gronem odbiorców oraz przekazywanymi i poszukiwanymi przez nich treściami. Z tego właśnie powodu, prowadząc kampanię promocyjną swojego wydarzenia warto wybrać odpowiedni portal. Jeśli decydujesz się na organizację konferencji lub szkolenia, wybierz miejsce, w którym znajdziesz dorosłych użytkowników interesujących się Twoją branżą. Jednym z miejsc idealnych do tego typu działań okazuje się Twitter. Jego celem nie jest bowiem jedynie rozrywka, ale również pełnienie funkcji informacyjnej

Twitter – proste zasady działania

Nie wiesz, jak używać Twittera? Nie martw się. Jego działanie jest bowiem naprawdę proste. Jest to portal, na którym możemy publikować krótkie treści. Ich długość nie może przekraczać 280 znaków. Możemy dołączać do nich zdjęcia, filmiki a także linki.
Ogromne znaczenie w marketingu na Twitterze odgrywają hashtagi, czyli słowa poprzedzone znakiem #. Stanowią one odnośnik, dzięki któremu możemy znaleźć interesujące nas treści.

Jeśli zastanawiasz, się jak prowadzić konto na Twitterze, musisz pamiętać o kilku rzeczach. Ważne jest nie tylko publikowanie własnych wpisów, ale również interakcje z innymi użytkownikami. Sprawdź więc hashtagi, które związane są z Twoją branżą. Dzięki temu trafisz na interesujące Cię treści i znajdziesz osoby, które warto obserwować oraz te, do których warto skierować informację o Twoim wydarzeniu.

Zaplanuj wszystkie elementy promocji

Jeśli chcesz, by promocja eventu na Twitterze była udana i naprawdę pomogła Ci w dotarciu do jak największej grupy osób, swoje działania musisz rozpocząć odpowiednio wcześnie. Nawet na kilka miesięcy przed eventem warto zacząć planowanie kampanii w social media. Zacznij od wymyślenia hashtagu, który będzie związany z Twoim wydarzeniem. Powinien być krótki i chwytliwy. Poza tym zastanów się, jakie jeszcze znaczniki warto wykorzystać – powinny być związane z branżą, której dotyczy wydarzenie.

Co kilka dni publikuj kolejne posty związane z Twoim wydarzeniem. Informuj w nich o programie, miejscu, dacie i godzinie, o której zacznie się event. Zaproponuj darmowe wejściówki dla kilku osób, zdradź co nieco z kulis przygotowania wydarzenia, wybierz najwyższej klasy usługi dodatkowe. Możesz również retweetować treści związane z branżą, której dotyczy Twój event.

Jak dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych Twoim wydarzeniem?

Ważnym elementem marketingu na Twitterze jest zebranie odpowiednio dużej publiczności. Aby móc to zrobić, musisz przede wszystkim określić profil osoby potencjalnie zainteresowanej Twoim wydarzeniem. Pomóc mogą Ci w tym narzędzia takie jak Hoot Suite. Warto określić zainteresowania potencjalnych uczestników, ich wiek czy miejsce zamieszkania. Dzięki temu łatwiej będzie Ci kierować treści właśnie do nich.

Dobrym pomysłem jest zainteresowanie swoim eventem influencerów oraz marketerów. Znani blogerzy, dziennikarze, youtuberzy mają wierne i duże społeczności. Jeśli takie osoby napiszą o Twoim evencie lub retweetują jeden z Twoich wpisów, szybko dotrzesz do innych potencjalnych zainteresowanych.

Działając na Twitterze, wchodź w interakcje z innymi użytkownikami. Śledź pojawiające się informacje dotyczące Twojej branży. Pozwoli Ci to wyróżnić się i zdobyć pozycję eksperta, która przydatna jest w działaniach promocyjnych.