Z konferencji z pustymi rękami...? O wyborze gadżetów na konferencję.
Każdy organizator konferencji prędzej czy później staje przed problemem, jakie gadżety dołączyć do materiałów konferencyjnych. Mimo że nie ma w tej kwestii żadnego „musu”, to jednak brak jakiejkolwiek smyczy, notatnika czy długopisu z pewnością wywołałby zdziwienie u gości. Jakie gadżety warto więc wybrać i dlaczego?
Jakie powinny być gadżety na konferencję?
Zastanawiając się nad wyborem najlepszych gadżetów reklamowych na konferencję przede wszystkim należy przemyśleć, jaki realnie posiadamy budżet i możliwości, a także kto owe gadżety otrzyma. Musimy bowiem pamiętać, że rozdawanie drobnych prezentów na zasadzie – cokolwiek, byle było – w zasadzie mija się z celem, szczególnie gdy materiały te nie trafiły do nas za darmo. Gadżet ma bowiem zarówno sprawić przyjemność oraz zrobić dobre wrażenie na naszym gościu, jak i pełnić rolę stricte marketingową – przypominać o nas za każdym razem, gdy dany przedmiot będzie używany.
Dlatego też dobry gadżet powinien wyróżniać się co najmniej przyzwoitą jakością oraz porządnym wyglądem. Jeśli bowiem wręczony długopis połamie się czy wypisze jeszcze w trakcie obrad, to z pewnością każdy zapamięta ten fakt. Jak już wspomniano, pakiet konferencyjny należy też dostosować do wieku i pozycji obdarowanych. Komplet kredek czy kolorowych karteczek może się doskonale sprawdzić na spotkaniu nauczycieli edukacji przedszkolnej, jednak zupełnie nie sprawdzi się na konferencji liderów branży IT.
Organizujesz konferencję? O tym nie możesz zapomnieć!
Torba z logo
Mówiąc o konkretnych gadżetach konferencyjnych należy bezwzględnie zacząć od torby. Wielu organizatorów, szukając interesujących opcji, zapomina bowiem o tym, że wszystkie materiały, które przekazujemy, trzeba w czymś nosić. Porządna, najlepiej płócienna torba z logo naszego wydarzenia, firmy czy głównego sponsora doskonale się w tym zadaniu sprawdzi. Sprawi ona, że całość materiałów będzie wyglądać schludnie oraz - co ważne – już z daleka poinformuje, w jakim ważnym evencie uczestniczy dana osoba. Nie należy też zapominać, że dobra materiałowa torba jest w dalszym ciągu modna, doskonale wiec sprawdzi się podczas zakupów nawet wiele miesięcy po naszej konferencji.
Zamawiając torby jako gadżet konferencyjny nie można jednak zapominać, by posiadały one określoną wielkość, która będzie dobrze współgrać z pozostałymi gadżetami. Chodzi tu o to, by nie była ona ani za mała (przez co inne rzeczy będą z niej wyraźnie wystawać czy nawet wypadać), ani też zbyt duża (pojedynczy pendrive oraz długopis w dużej torbie zakupowej będą wyglądać śmiesznie).
Gadżety konferencyjne na ogół wiążą się z kosztami – a ile kosztuje cała reszta organizacji?
Przybory do pisania
Klasycznym elementem pakietu uczestnika konferencji są z pewnością różnorodne przybory do pisania – wcale nie musi być to konkretnie długopis. Mając odpowiedni budżet można bowiem pokusić się o ładnie zapakowany komplet, np. długopis i ołówek czy też eleganckie pióro. Bezwzględnie jednak podarowane przez nas przybory do pisania nie powinny być najtańszymi z możliwych. Ich największą zaletą jest bowiem długowieczność – dobry długopis może bowiem posłużyć swobodnie przez kilka czy nawet kilkanaście miesięcy.
Wybierając przybory do pisania jako konferencyjny gadżet warto pamiętać o odpowiednim połączeniu go z pozostałymi materiałami. Jeśli nie posiada on opakowania, to koniecznie należy go doczepić do innych materiałów – może być to teczka konferencyjna, plan konferencji czy nawet torba – byle tylko nie leżał gdzieś na dnie torby!
Użyteczne materiały konferencyjne
Niezłym uzupełnieniem torby z gadżetami konferencyjnymi będą różne użyteczne i niedrogie dodatki. Wybór jest tu oczywiście ogromny – poczynając od notatników, bloczków samoprzylepnych poprzez smycze, breloki, temperówki, kończąc na opaskach odblaskowych, przewodnikach czy mapkach okolicy. Wybór najbardziej odpowiedniego gadżetu tego typu uzależniony będzie z pewnością głównie od naszych możliwości finansowych oraz grupy docelowej. Mimo to podobnie jak w przypadku długopisów warto zadbać, by nawet najdrobniejszy gadżet nie sprawiał wrażenia taniego i kiepskiej jakości. Jak zwykle lepiej kupić coś mniejszego czy prostszego, niż na siłę szukać innowacji, na które nas nie stać.
Gadżety szkoleniowe – z czego warto skorzystać?
Gadżety elektroniczne
Mówiąc o gadżetach konferencyjnych warto zwrócić uwagę, że w ostatnich latach coraz częściej w celach promocyjnych zakupuje się różne urządzenia elektroniczne – takie jak chociażby pendrive czy power bank. Oczywiście każde rozwiązanie tego typu wiąże się z kosztami wyższymi niż w przypadku klasycznych gadżetów takich jak długopis czy smycz. Z drugiej strony, elektroniczne gadżety z pewnością zrobią na każdym dużo większe wrażenie. Większa jest też szansa, że uczestnicy nie wyrzucą ich zaraz po otrzymaniu. Nie można jednak przy tym zapominać, że elektroniczny gadżet nie jest wartością samą w sobie. Fantazyjne słuchawki czy muzyczna czapka nie będą bowiem doskonałym prezentem dla każdego. Podobnie wygląda też kwestia jakości. Najtańszy pendrive, który zepsuje się przy trzecim użyciu, z pewnością nie zapewni nam efektu „wow”.
Dobór gadżetów na konferencję powinien być dobrze przemyślaną i świadomą decyzją. Jeśli chcemy zrobić właściwe wrażenie, to z pewnością warto wręczyć dobre jakościowo rzeczy, które gwarantują długie użytkowanie, nawet kosztem ich ilości. Skoro bowiem wydajemy pieniądze na tego typu rzeczy, to powinno nam zależeć na tym, by jednocześnie gwarantowały nam pozytywną reklamę jak najdłużej!