klawiatura

Jak wypromować konferencję na Facebooku?

Dobra promocja konferencji to jeden z kluczy do jej sukcesu. Działanie to można oprzeć na różnych kanałach przekazu. Jednak reklama w prasie, radiu czy telewizji jest droga i często nie trafia do tych ludzi, do których powinna. Dużo tańszym i często skuteczniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z promocji w Internecie. Doskonałym narzędziem w tej kwestii jest oczywiście dobrze znany nam Facebook. Jak z niego skorzystać?

Określenie grupy docelowej

Wykorzystanie Facebooka jako narzędzia do promocji konferencji powinniśmy rozpocząć od określenia naszej grupy docelowej. Działanie to pozwoli nam na dużo sprawniejsze rozkręcenie samej promocji. Oczywistym bowiem jest, że zarówno nasz profil, jego tematyka, promocja postów czy też działania wewnątrz grup tematycznych powinny być skoordynowane i skierowane do sprecyzowanych odbiorców. Planując więc akcję na FB warto wcześniej przygotować np. listę grup, które są zbieżne tematycznie z naszym eventem. Warto też już wcześniej zacząć zastanawiać się nad przygotowaniem odpowiednich treści, co ułatwi nam późniejszą realizację.

Stworzenie profilu

Gdy już wiemy, jakie informacje chcemy przekazać, nadchodzi czas na stworzenie profilu samego wydarzenia. W zasadzie może się wydawać, że to nic trudnego, warto jednak pamiętać o kilku drobnych szczegółach. Przede wszystkim nasz profil od razu powinien być utożsamiany z samym eventem poprzez nazwę oraz logo. Warto w tym miejscu przypomnieć, by to ostatnie było odpowiednio przygotowane, aby wyglądało ładnie i estetycznie. Kolejna kwestia to zamieszczenie w opisie profilu co najmniej podstawowych informacji o evencie, jego lokalizacji i terminie, tematyce, a także dodanie danych kontaktowych. Pozwoli to na szybkie rozpoznanie nas przez użytkowników, a także ograniczy liczbę niepotrzebnych pytań w podstawowych kwestiach. Gdy już zrąb profilu jest gotowy, możemy przystąpić do wstawiania treści.

Dobry content – czyli klucz do sukcesu promocji!

Promocja konferencji poprzez FB powinna się opierać na tzw. wirusowym rozprzestrzenianiu się informacji na nasz temat. Jednak czy post z informacją mówiącą o terminie i miejscu nikomu nieznanej konferencji może liczyć na podanie dalej? Zdecydowanie nie! Do tego potrzebne są właśnie angażujące i, co najważniejsze, ciekawe dla naszych odbiorców wpisy. Same polubienia możemy bowiem zdobywać bez większego wysiłku, jednak jeśli posty nie będą powiązane z tematem naszego wydarzenia, to reakcje na nie nie będą miały żadnego znaczenia z punktu widzenia naszego planu promocyjnego, a co gorsza – na pewno nie zbudują pozytywnego wizerunku całości. 

Dlatego też nasze wpisy na profilu warto podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to posty stricte informacyjne, które zawierać będą wszelkie newsy dotyczące spraw typowo organizacyjnych – terminy zgłoszeń, plan, miejsca noclegów itp. Druga grupa to z kolei wpisy stricte promocyjne i nastawione na przekazywanie użytecznych informacji, ciekawostek czy też rozniecanie dyskusji. Oczywiście ścisła tematyka tych postów jest uzależniona tylko od naszej kreatywności. Powinny one jednak wyrabiać w odbiorcach wrażenie profesjonalizmu i przede wszystkim – angażować ich!

Pamiętaj o interakcji

Kolejną ważną kwestią z punktu widzenia promocji na Facebooku jest zadbanie o odpowiednią interakcję. Często bowiem zapomina się o tym, że media społecznościowe nie polegają tylko na wrzucaniu śmiesznych czy ciekawych rzeczy, ale też na szybkim kontakcie i dyskusji. Dlatego też z pewnością nie można doprowadzić do sytuacji, w której po wrzuceniu informacji o np. noclegach nikt z organizatorów przez kilka dni czy nawet godzin nie odpowiada na pytania użytkowników. Jeśli natomiast zaczęliśmy na profilu dyskusję na jakiś angażujący temat, to powinniśmy o nią dbać i starać się ją moderować. Inną kwestią bezpośrednio związaną z interakcją jest też odpowiadanie na prywatne wiadomości. Oczywiście jasnym jest, że nie zawsze przy komputerze będzie ktoś z organizatorów. Jednak oczekiwanie na odpowiedź nie powinno być nigdy dłuższe niż 8 godzin, a najlepiej oczywiście, jeśli czas ten jest jak najkrótszy!

Nie tylko profil!

Tak jak wspomnieliśmy na początku – Facebook to nie tylko profil! Często doskonałym sposobem na rozprzestrzenianie informacji o naszym wydarzeniu jest dotarcie do różnych grup tematycznych. Co ważne, wcale nie musimy w tym wypadku ograniczać się tylko do zostawiania zaproszenia i informacji o naszym profilu oraz wydarzeniu. Możemy bowiem także aktywnie włączać się w dyskusje na określone tematy, by budować przekonanie innych użytkowników, że jesteśmy faktycznie fachowcami w danej dziedzinie. Na pewno pozwoli to na ściągnięcie na nasz profil nowych osób, a także wzrost zainteresowana naszą konferencją.

Facebook jest z pewnością bardzo dobrym miejscem na promocję konferencji. Popularność tego serwisu pozwala na dotarcie do mnóstwa osób i wirusowe rozprzestrzenianie informacji. Oczywiście istnieje do tego też możliwość płatnego reklamowania się wśród potencjalnej grupy docelowej, co z pewnością dodatkowo zwiększy efektywność naszych działań. Jeśli więc chcemy, by nasza konferencja osiągnęła sukces, to musimy zaznaczyć swoją obecność na tym popularnym portalu społecznościowym.