Chcesz zwiększyć zasięg eventu? Transmituj go!
Jak i dlaczego warto prowadzić live streaming? Jakie są plusy i minusy transmisji na żywo i jak wykorzystać ją jeszcze na długo po evencie? Sprawdź!
Współczesny świat opiera się na obrazach. Choć często twierdzimy, że się nam to nie podoba, to jednak fakty są nieubłagane ‒ nie ma w tej chwili lepszego nośnika informacji niż film wrzucony do sieci. Jeśli więc zależy nam na pozyskaniu jak największej liczby odbiorców, to na pewno warto wykorzystać ten sposób przekazu do promocji swojej konferencji. Brzmi skomplikowanie? Na szczęście to tylko pozory! Wyjaśniamy, jak działa live streaming i czy warto go przeprowadzić.
Live streaming – co to jest?
Jednym z najnowszych trendów marketingu internetowego jest zamieszczanie transmisji na żywo z różnego rodzaju eventów. Live streaming ‒ bo o nim właśnie mowa ‒ bardzo szybko stał się powszechnie wykorzystywany przez duże firmy czy organizatorów ważnych wydarzeń różnego typu. Jak to też zwykle bywa, z roku na rok powstaje coraz więcej narzędzi pozwalających na nagrywanie, a przede wszystkim sprawne i ciągłe przesyłanie cyfrowych danych do każdego chętnego połączonego z siecią. Z kolei upowszechnienie rozwiązań technologicznych w krótkim czasie sprawiło, że dziś praktycznie każdy może przeprowadzić live streaming dowolnego wydarzenia ‒ chociażby właśnie jedzonego obiadu.
Marketingowy cel tego typu działań jest w zasadzie jeden ‒ dotarcie ze swoim przekazem do maksymalnej liczby osób w czasie rzeczywistym. Pozwala to na zdecydowane zwiększenie zasięgu odbioru organizowanych eventów czy najróżniejszych akcji promocyjnych. Co więcej, rozwiązanie takie wzmacnia więź z odbiorcą, który czeka na zapowiedzianą transmisję i może dzięki niej uczestniczyć w ważnym wydarzeniu na drugim końcu globu, siedząc niejako "w pierwszym rzędzie".
Promujesz event? Te podstawy musisz znać!
Jak zrobić streaming na żywo?
Jak już wspomniano, przeprowadzenie internetowej transmisji na żywo nie jest dziś niczym trudnym. Opcję taką oferuje nam chociażby najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie – czyli Facebook.
Dużo bardziej złożone jest takie zaplanowanie streamingu, by faktycznie spotkał się on z zainteresowaniem. Podstawą jest oczywiście właściwa promocja samej transmisji. Jeśli bowiem odpowiednio wcześnie nie poinformujemy naszych odbiorców o relacji live, to trudno oczekiwać, że ktokolwiek się nią zainteresuje. Doskonałym rozwiązaniem jest więc włączenie promocji streamingu do ogólnych działań promujących dane wydarzenie. Dzięki temu nasz przekaz będzie spójny, a użytkownicy oglądający transmisję będą się czuli naprawdę docenieni.
Drugą kwestią związaną z live streamingiem jest odpowiednie dopasowanie go do charakteru wydarzenia. Chodzi tu głównie o wybranie, czy streaming będzie trwał przez cały czas eventu, czy jedynie będzie on prezentował ważniejsze fragmenty wydarzenia. Jest to szczególnie ważne w przypadku długich transmisji, bądź też takich, w trakcie których jest sporo przestojów czy przerw. Zbytnie dłużyzny czy transmitowanie przerwy kawowej mogą bowiem szybko zniechęcić naszych widzów.
A jak nie live streaming, to może po prostu video?
Live streaming podczas konferencji
Czy jednak transmisje live mają sens w przypadku konferencji? Zdecydowanie tak! Przede wszystkim prowadzenie streamingu pozwala nie martwić się ograniczoną liczbą miejsc podczas naszego eventu – każdy będzie mógł wysłuchać na żywo wszystkich prezentacji i debat. Co więcej, jeśli tylko użyjemy odpowiednich narzędzi oraz zadbamy o szybką obsługę, to nie będzie też problemu z udziałem internetowych gości w dyskusji ‒ wystarczy bowiem wykorzystać załączony do transmisji czat czy opcję komentarzy.
Organizowanie transmisji na żywo z konferencji jest także sposobem przedłużenie życia naszego eventu. Raz nagrane materiały mogą bowiem dalej żyć w sieci i trafiać do coraz to nowych osób zainteresowanych daną tematyką. Jest to nie bez znaczenia także z biznesowego punktu widzenia. Każdy potencjalny sponsor czy reklamodawca dużo chętniej spojrzy bowiem na wydarzenie, które przyciągnęło dodatkowe kilka tysięcy widzów przed monitory, niż na takie, które ograniczy się do wąskiego grona na konferencyjnej sali.
W niektórych branżach przygotowanie live streamingu z konferencji wydaje się być nawet obowiązkowe. Czy bowiem na spotkaniu osób zajmujących się marketingiem internetowym wypada zrezygnować z takiej formy promocji i umożliwienia dostępu wszystkim chętnym poprzez sieć?
Media społecznościowe także doskonale nadają się do promocji ‒ poznaj Pinteresta!
Z całą pewnością internetowe transmisje na żywo mogą okazać się bardzo użytecznym narzędziem. Pozwalają one bowiem zarówno na wygenerowanie wielokrotnie większej liczby odbiorców eventu, jak i jednoczesną promocję samego wydarzenia. Dlatego też warto korzystać z tego rozwiązania jak najczęściej.
Szukasz sal konferencyjnych? U nas znajdziesz ich mnóstwo!