karteczki z napisem social media

Promuj swój event w social mediach… i rób to dobrze!

Promocja eventów, takich jak konferencje czy szkolenia nie jest sprawą prostą. Dlatego wielu osobom wydaje się, że wszystkie problemy z tym związane da się rozwiązać poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych. Jednak, wbrew pozorom, korzystanie z nich nie jest wcale takie proste. Radzimy więc, co robić, by skutecznie promować swój event w internecie!

Promocja eventu na różnych kanałach

Jedną z podstaw promocji eventów w social mediach jest zdanie sobie sprawy z faktu, że Facebook to nie wszystko. Twitter, Instagram, Snapchat, Google+, LinkedIn czy Pinterest – potencjalnych kanałów komunikacji jest całkiem sporo, warto jednak już od razu zauważyć, że każdy z nich jest nieco inny. Jest to bardzo ważne, gdyż nie da się w praktyce publikować tych samych treści na wszystkich wymienionych portalach. Część z nich opiera się bowiem na materiałach wizualnych, inne na tekście czy krótkich filmikach. Dlatego też warto zastanowić się, ile kanałów jesteśmy w stanie faktycznie obsłużyć. Przygotowywanie różnorodnych i dobrych treści wymaga bowiem pomysłu, czasu i odpowiednich materiałów, a nie ma nic gorszego, niż zaniedbany profil. Z drugiej strony oczywiście warto być obecnym, gdzie tylko się da, gdyż liczne kanały komunikacji pozwolą nam dotrzeć do maksymalnej ilości osób. Konieczne jest więc dopasowanie naszych działań w social mediach do realnych możliwości.

Promocja eventów od podstaw

Content angażujący emocje

Oczywistym jest, że wszystkie kanały mediów społecznościowych istnieją po to, by zamieszczać na nich konkretne treści. W przypadku organizacji eventów podstawą będzie oczywiście przekazywanie informacji na temat samego wydarzenia. Jednak na wiadomościach nie da się zbudować zainteresowania i promocji konferencji czy szkolenia. Koniecznym jest więc przygotowanie ciekawego i, przede wszystkim, angażującego contentu. Co ważne, w przypadku promocji wydarzeń naukowych, biznesowych czy szkoleniowych jest to zdecydowanie bardziej skomplikowanie niż w sytuacji, gdy chodzi o projekty komercyjne czy rozrywkowe. Warto więc dobrze przemyśleć i wcześniej przygotowywać treści, relacje foto czy video, tematy dyskusyjne itp. Dobrym rozwiązaniem będzie też na pewno przeniesienie części eventu do mediów społecznościowych poprzez relację live czy też możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym.

Content Marketing – jak wykorzystać go w promocji?

Interakcja z odbiorcami

Kolejnym ważnym elementem związanym z promocją w mediach społecznościowych jest odpowiednie zarządzanie różnego rodzaju interakcjami z użytkownikami. Od razu warto zwrócić uwagę na to, że mamy tu do czynienia z co najmniej trzema typami kontaktów.

Pierwszy z nich to prywatne wiadomości, pisane na ogół w celu uzyskanie konkretnych informacji. W ich przypadku zdecydowanie liczy się jak najkrótszy czas odpowiedzi oraz merytoryczne rozwiązanie problemu. Drugą formą interakcji są różnego rodzaju komentarze do naszej działalności. Mogą one jednak przyjąć różne formy – nie zawsze też będą to głosy nastawione pozytywnie. W tym ostatnim przypadku zawsze warto się dwa razy zastanowić nad odpowiednią odpowiedzią. Dotyczy to szczególnie przypadków, gdy negatywne opinie nie są oparte na realnych przesłankach. Powinniśmy wtedy uważać, by nie wdawać się w długą i bezowocną dyskusję. Oczywiście w przypadku pozytywnych komentarzy czy konstruktywnych pytań lub krytyki warto zawsze merytorycznie odpowiadać i dziękować za opinię. Wytwarza to bowiem przekonanie, że faktycznie opinia innych jest dla nas ważna. Trzeci rodzaj interakcji to uczestnictwo w potencjalnych dyskusjach związanych z zamieszczonymi materiałami. W tym przypadku wypada szczególnie zadbać o profesjonalne i jednoznaczne komentarze. Inaczej bowiem łatwo zburzymy zaufanie do naszej fachowości.

Promocja eventów – dowiedz się więcej

Regularne działania promocyjne

Na koniec warto też dodać, że wszystkie wspomniane działania czy założenia będą miały sens tylko w jednym przypadku – jeśli będą realizowane sumiennie i regularnie. O wiele łatwiejsze jest bowiem jednorazowe ściągnięcie ludzi niż utrzymanie ich uwagi przez dłuższy okres czasu. Do tego właśnie potrzebne jest regularne umieszczenie ciekawych i angażujących treści, wzniecanie dyskusji i obsługa interakcji. Oczywistym jest, że nie zawsze aktywność musi być taka sama, jednak ważne, by nie pozwalać sobie na dłuższe przerwy, które automatycznie spowodują, że ludzie zaczną z naszych profili „odpływać” i, co gorsza, spadną także generowane przez nas zasięgi.

Notatki prasowe? Dowiedz się, jak robić to dobrze!

Oczywiście powyższe punkty nie mogą wskazać wszystkich problemów, z jakimi możemy się spotkać przy okazji promocji eventów w mediach społecznościowych. Jeśli jednak zastosujemy się do wymienionych rad, z pewnością unikniemy większości wpadek!